Wat ooit begon met een paar telefoonfrontjes op Marktplaats, is uitgegroeid tot een van de grootste webshops voor telefoonaccessoires in Nederland. Van hoesjes tot opladers, van screenprotectors tot kabels: bij gsmpunt vind je alles om je smartphone veiliger, mooier en makkelijker in gebruik te maken. Al twintig jaar combineren we praktische oplossingen met een persoonlijke service en dat vieren we dit jaar met trots.
Twintig jaar geleden moest je eerst drie keer op een knopje drukken om een C te typen. Een hoesje was vooral bedoeld om je telefoon niet stuk te laten vallen. En opladen deed je met een kabel, die je één keer per maand gebruikte, als je Nokia het dan eindelijk eens nodig had. De tijden zijn veranderd. En gsmpunt veranderde mee.
Het begon in een tijd waarin een mobiele telefoon nog geen vanzelfsprekendheid was. Je kon er mee bellen of een sms sturen, en als je geluk had wat spelletjes zoals Snake of Space impact spelen. Toch was er ook toen al vraag naar accessoires. Denk aan frontjes, toetsenmatjes, opladers of een nieuwe batterij. Vanuit die behoefte begon gsmpunt in 2004 met de verkoop op Marktplaats, en doordat het assortiment steeds groter werd is de website gsmpunt.nl begin 2005 van start gegaan.
Waar toen nog stapels postdoosjes naar het postkantoor in Vriezenveen werden gebracht. Staan er nu dagelijks vrachtwagens voor de deur om volle karren op te halen, zodat klanten hun bestelling de volgende dag al in huis hebben.
Je smartphone is tegenwoordig misschien wel het belangrijkste device in je leven. Je gebruikt 'm om te werken, te navigeren, te communiceren, te streamen en te betalen. Geen wonder dat mensen er steeds zuiniger op zijn geworden. Een goede screenprotector om je scherm te beschermen is inmiddels net zo vanzelfsprekend als een degelijk hoesje. Maar dat hoesje is allang niet meer alleen functioneel, het is óók een fashion statement geworden. Klanten kiezen bewust voor een look die bij hen past. Sommigen hebben zelfs voor elk seizoen een ander design. Van diverse kleuren tot verschillende materialen: het draait om stijl en bescherming. En opladen? Dat hoeft allang niet meer met een kabel: draadloos laden begint de standaard te worden. Ook de klant is veranderd. Mensen weten beter wat ze willen. Ze zoeken kwaliteit, duurzaamheid en gemak. Voor ons ligt de uitdaging om het winkelen zo makkelijk en leuk mogelijk te maken.
In de afgelopen twintig jaar groeiden we uit tot een hecht team van jonge mensen met een voorliefde voor slimme oplossingen. Vooral de laatste jaren is de ontwikkeling in een stroomversnelling geraakt. Zo brachten we diverse huismerken op de markt om nog beter in te spelen op de wensen van onze klanten. Al deze stappen worden gezet door de mensen op de werkvloer. Binnen gsmpunt hebben we een team van vormgevers, inkopers en marketingexperts die zoveel mogelijk zelf aan de knoppen wil draaien.
Het motiveert ons enorm dat jongere mensen het gaaf vinden om bij gsmpunt te mogen werken. Met een gemiddelde leeftijd van slechts 23 jaar is ons team jong, fris en enthousiast. Veel studenten uit de buurt combineren hun opleiding met een bijbaan in het magazijn of op de klantenservice. Het mooie is: we doen dit allemaal regionaal. Vrijwel iedereen woont binnen een straal van 10 kilometer en het gros komt uit Wierden of Vriezenveen.
We hebben een ontzettend leuk team, en krijgen vaak te horen dat mensen met plezier bij gsmpunt werken. We kiezen er bewust voor om alles volledig in-house te doen. Wij geloven sterk in het ontwikkelen van ons eigen talent. Ons jonge team krijgt daarom volop de ruimte om binnen gsmpunt te groeien en zichzelf te ontwikkelen. Het mooie hiervan is dat jong personeel bij ons begint, blijft én zich steeds verder ontwikkelt. Veel van onze stagiairs zijn na hun stage gebleven en vervullen inmiddels sleutelrollen binnen ons bedrijf.
We zijn nuchtere mensen, geen poeha. Daarom hebben we in twintig jaar nauwelijks iets gedaan aan onze visuele identiteit. We waren vooral bezig met doen. Maar nu we twintig jaar bestaan, mogen we ook trots zijn op wat we hebben opgebouwd. Het werd tijd om dat ook te laten zien.
Daarom krijgt gsmpunt een frisse nieuwe uitstraling, die past bij wie we nu zijn, zonder de nuchterheid te verliezen waar we om bekendstaan. Want achter die nieuwe look zit nog steeds hetzelfde vertrouwde team.
Toen grote platformen als Bol.com en Amazon opkwamen, waren we even bang dat de hele e-commercewereld in Nederland in hun handen zou vallen. Maar niets bleek minder waar. Onze eigen webshop biedt iets wat op grote platformen vaak ontbreekt: controle, aandacht en échte service. Omdat we alles in eigen huis doen, kunnen we precies inspelen op wat onze klanten nodig hebben. Denk aan gericht advies, slimme voordeelbundels en personalisatie op basis van feedback. Dat maakt het verschil en zorgt ervoor dat klanten bij ons terug komen.
Waar klanten op grote platformen soms verdwalen tussen duizenden aanbieders, waarvan je niet altijd zeker weet wat je in huis haalt, weten mensen bij gsmpunt: hier krijg je kwaliteit. Geen dropshippers of onbekende verkopers, maar betrouwbare producten en echte mensen achter de service.
Onze nieuwe huisstijl is overal terug te vinden. Op de website, onze advertenties, ons drukwerk en op vele andere plekken. Ontdek het op onze website en bekijk de onderstaande video om een gevoel te krijgen voor de nieuwe uitstraling van gsmpunt.
Wij willen vandaag al de stappen zetten die nodig zijn voor een duurzamere toekomst. Je vindt dit terug in onze verantwoorde verpakkingen die FSC-gecertificeerd zijn, de groene energie die we opwekken met 225 zonnepanelen en onze duurzame werkwijze m.b.t. ons assortiment en retourneren.
Lees meer over duurzaamheid bij gsmpuntWil je graag weten wat klanten van ons vinden? Bekijk dan onze review pagina, hier vind je onze review scores overzichtelijk op één pagina.
Ontdek wat klanten zeggen over gsmpunt