Gsmpunt is een online winkel gericht op particuliere en zakelijke klanten. Je hebt geen account nodig om bij ons te bestellen, maar het kan wel handig zijn om facturen te downloaden, statussen van bestellingen in te zien, etc. Bovendien hoef je niet telkens jouw gegevens opnieuw in te vullen bij het plaatsen van bestellingen, en kun je in bepaalde gevallen kiezen voor alternatieve betaalmethodes. Het aanmaken van een account kan tijdens het plaatsen van een bestelling, of apart via deze pagina.
Je kunt een product bestellen door deze in de winkelmand te plaatsen. Dit doet je door op de knop "bestellen" te klikken bij de productomschrijving. Als je klaar bent met het uitzoeken van producten, en je wilt de bestelling gaan afronden kun je klikken op "Bestelling afrekenen". Stap 2 is het invullen van jouw gegevens. Bent je een nieuwe klant? Dan kun je kiezen tussen het aanmaken van een account, of je kunt zonder account een eenmalige bestelling plaatsen. Als je al klant bent kun je inloggen met jouw emailadres en wachtwoord. Mocht je jouw wachtwoord zijn vergeten, dan kun je deze opvragen via de knop wachtwoord vergeten.
Als nieuwe klant vragen we een aantal gegevens van je om de bestelling te kunnen verwerken. Hiertoe hebben wij jouw emailadres en jouw NAW gegevens nodig. Je kunt daarnaast ook jouw telefoonnummer invullen, maar dat is niet verplicht. Als je een alternatief verzendadres in wilt vullen, vink dan de checkbox "Ander bezorgdadres". Tot slot vragen we je of je interesse heeft in onze nieuwsbrief. Indien je een account wilt aanmaken, kun je onderaan deze pagina een wachtwoord invullen om achteraf toegang te krijgen tot jouw bestelling en jouw account. Daarna komen we bij het betaalgedeelte, daarover meer onder het kopje betalen.
Als je alles heeft ingevuld, klikt je op "Verder met bestellen". Je komt nu in de overzichtspagina waar alles omtrent jouw bestelling staat opgesomd. De factuur en verzendgegevens, de gekozen betaalmethode, de nieuwsbriefaanmeldingen en de algemene opmerkingen, en de producten die je hebben wilt. Als je nu op "Bestelling afrekenen" klikt, wordt de bestelling geplaatst. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt je doorgeleid naar de betaalpagina, of ziet je de gegevens die je kunt gebruiken om de betaling in orde te maken. Ook ontvangt je een mail met een overzicht van jouw bestelling, en de gegevens die je heeft ingevuld. Mocht je vragen hebben over dit proces, neem dan contact op met de klantenservice.
In het bestelproces wordt je gevraagd een keuze te maken tussen de verschillende betaalmethodes. Bij gsmpunt kun je betalen met iDeal, via PayPal, via Bancontact, via CreditCard, via Klarna, Giropay, op rekening (voor bedrijven) of via een bankoverschrijving. Afhankelijk van bepaalde keuzes die je gemaakt heeft in het afrekenproces kan het zijn dat we niet alle betaalmethodes aan je tonen. Hieronder worden deze betaalmethodes puntsgewijs behandeld.
iDeal is een Nederlands betaalsysteem dat wordt ondersteund door ABN Amro, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, Regio Bank en Triodos Bank. Het betalen gaat snel, simpel en is volledig veilig. Bovendien hebben wij direct de betaling binnen, waardoor de bestelling ook direct kan worden verwerkt.
PayPal heeft met Express CheckOut de snelste betaalmethode ontwikkeld. Onze site staat in verbinding met PayPal, waardoor je direct de betaling kunt uitvoeren. De kosten van deze betaalmethode berekenen wij aan je door, op basis van € 0,35 per transactie, plus 3,6% van het order bedrag. Dit is overeenkomstig met de kosten die wij betalen voor deze betaalmethode. Wij ontvangen direct na het afronden jouw betaling, en daarom kunnen wij jouw order direct uitleveren.
Bancontact is de Belgische marktleider op het gebied van elektronische betalingen. Het betalen gaat snel, simpel en is volledig veilig. Bovendien hebben wij direct de betaling binnen, waardoor de bestelling direct kan worden verwerkt.
CreditCard is wereldwijd de meest gebruikte betaalmethode online. Je kunt bij ons betalen met CreditCards van Mastercard, Visa en American Express. Wij ontvangen direct na het afronden van jouw betaling, en daarom kunnen wij jouw order direct uitleveren.
Voor onze Duitse klanten hebben wij de betaalmethodes Giropay toegevoegd aan de betaalstraat.
Wil je liever jouw bestelling eerst thuis ontvangen voordat je betaalt? Kies dan voor Klarna als betaalmethode. Klarna voert een scan uit op de door je ingevulde gegevens en de bestelde producten, en geeft al dan niet akkoord aan ons om de bestelling uit te leveren. Klarna garandeert dan dat wij de betaling zullen ontvangen. Je betaalt het te betalen bedrag aan Klarna. Deze betaalmethode kost € 0,99 extra.
Voor bedrijven is het mogelijk om op rekening te bestellen. Dit houdt in dat de bestelling die je bij ons plaatst direct naar je wordt verstuurd, en dat de factuur per mail naar je wordt verstuurd, die je binnen de onderling overeengekomen betaaltermijn kunt betalen.
Tijdens het afrekenen is het niet mogelijk om voor Bankoverschrijving te kiezen, maar in de mailcommunicatie die je over jouw besteling ontvangt bieden wij je wel de mogelijkheid om via bankoverschrijving te betalen. Dit wordt alleen mogelijk indien de betaling met een van bovenstaande betaalmethodes niet succesvol is afgerond. Houdt je wel rekening met een wat langere wachttijd ivm de verwerking van de betaling.
Heb je een cadeaubon of tegoedbon ontvangen? Vul dan de cadeauboncode in bij het afrekenen. Het bedrag wordt direct in mindering gebracht op het nog te betalen bedrag. Als jouw cadeaubon voldoende is, is er geen betaling nodig voor het restantbedrag hoef je geen andere betaalmethode te selecteren. Als er nog een restantbedrag blijft staan, kun je hiervoor een van bovenstaande betaalmethodes kiezen.
In alle gevallen is het mogelijk om de bestelling te annuleren als deze nog niet is verwerkt. Heb je hierover, of over een van bovenstaande punten nog vragen, neem dan contact op met de klantenservice.
Indien je een oud apparaat heeft, en dat wilt inleveren kan dat bij de bestaande inleverpunten. Ook heb je de mogelijkheid om apparaten af te geven bij de gemeentelijke afvalstraat. Ook kun je contact met ons opnemen om een afhaalafspraak te maken, of om het product kostenloos naar ons te zenden.